I slutningen af 1940'erne blev Fred Perry kontaktet af Tibby Wegner, en østrigsk fodboldspiller, der havde opfundet en anti-sved enhed, der blev båret rundt om håndleddet. Perry lavede et par ændringer for at skabe det første svedbånd.
Wegner's næste ide var at producere en sportstrøje, der skulle være lavet af hvidt strikket bomuldspique med korte ærmer og en knapbetjening som René Lacoste's skjorter. Lanceret på Wimbledon i 1952, var Fred Perry's tennis t-shirt en øjeblikkelig succes. Den hvide tenniskjorte blev suppleret i slutningen af 1950'erne med farvede udgaver til bordtennis, hvor hvide skjorter ikke er tilladt. Disse blev populære i 1960'erne som et symbol på "mod"-subkultur.
Mærkets logo er en laurbærkrans. Det var baseret på det oprindelige symbol for Wimbledon. Logoet, der vises på venstre bryst på et beklædningsgenstand, er syet ind i stoffet på trøjen. Varemærket blev købt af det japanske firma Hit Union i 1995. Varemærket var tidligere tøjsponsor for den britiske tennisspiller Andy Murray.